- В кампанията на „Каритас България” взеха участие диеотологът Енджи Касабие, любимците от българския екран Башар Рахал и Маги Халваджиян, както и 13 участници от български и чуждестранен произход от различни професионални сфери.
Приключи третото издание на кампанията „Какво е дом?” – инициатива на „Каритас България” и още 11 „Каритас” организации от Европа. Двумесечната онлайн кампания се проведе в периода 1 юли – 31 август в социалните канали на „Каритас България“ – Facebook, Instagram и Twitter.
Кампанията разглежда въпроси, свързани с причините за миграцията, взаимовръзката ѝ с развитието и дълбокия смисъл на мястото, което наричаме дом. Тази година „Какво е дом?” постави акцент върху приноса на мигрантите за развитието на страните, в които са се установили да живеят и работят, и тяхното положително влияние върху местната култура и ежедневие. По този начин, европейската инициатива съдейства за постигане на по-голяма приемственост и толерантност към мигрантите в България и Европа.
В кампанията взеха участие популярни личности, сред които Енжди Касабие и любимците от българския ефир – Башар Рахал и Магардич Халваджиян, които стоят зад едни от най-популярните и обичани филмови и телевизионни продукции не само у нас. Като посланик на кампанията, известният диетолог от ливански произход – Енжди Касабие, сподели за „Какво е дом?”: „Водя динамичен живот, а професията ме отвежда в различни места по света, но където и да отида, завръщането в България винаги ме кара да си поема въздух и да си кажа: „Отново съм у дома!”.
Сред най-харесваните публикации в социалните мрежи, бяха тези за приноса и творчеството на популярни личности с чуждестранен произход като Иван Мърквичка, Дора Габе, Валери Петров, Джоко Росич и братя Прошек, без които българската култура, литература, кино и архитектура нямаше да са същите.
С постове в социалните мрежи бяха разказани историите и на 13 участници от български и чуждестранен произход от различни професионални сфери, които споделиха своите мотиви да изберат България за свой дом и място за развитие. С отговори на въпросите „Защо и как избираме България за свой дом?“, „Какво е чувството да си отново вкъщи?“, се подчерта изконното право на всеки човек да развива потенциала си и да допринася за развитието на обществото, в което е открил своя дом, независимо от произхода си.
За по-любознателната аудитория, бяха подготвени интересни инфографики, които да разкрият слабо познати факти за миграцията и някои погрешни схващания, свързани с нея.
„Какво е дом?” е част от международната инициатива „Миграция, взаимодействие, развитие“ (MIND), която се изпълнява с финансовата подкрепа на Европейския съюз.